SALES CUP

Het Spel

4 tafels, 4 teams, scorebord aan de muur en de medailles liggen klaar. Klaar voor de aftrap van de Sales Cup? Het principe is eenvoudig; een basis sales training ‘verkleed’ als spel.

De Sales Cup is geen gemoedelijk tafelspel maar een hyperdynamische gamesetting. Teams worden verdeeld, kapiteins verkozen, strategie bepaald en  rollen verdeeld. Het materiaal nodigt uit om hiermee vol aan de slag te gaan.

Thema’s als vragen stellen, omgaan met tegenwerpingen, features/benefits, closing the deal, etc… komen spelenderwijs aan bod.

Werkwijze

De deelnemers krijgen een set vragen en doe-opdrachten rond sales die ze in een beperkte tijd samen moeten zien te volbrengen. Na elke vraag of opdracht volgt een gezamelijk reflectie- en dus leermoment:

hoe zijn we tot deze oplossing gekomen?

waren we het er snel over eens?

waarom hebben we welke keuze gemaakt?

Na deze business game heb je ongetwijfeld een nieuw, positief beeld van sales en ben je helemaal klaar voor de volgende stap.

Leerdoelen van de Sales Cup

  • Kennis van en inzicht in basisprincipes van sales;
  • Wegwerken van angst en drempelvrees omtrent sales;
  • Opwekken van enthousiasme en motivatie rond sales.

 

Toepassingen

Deze game kan ingezet worden als:

kick off of sum bij een traject rond sales;

learning snack;

als stand alone training of workshop;

onderdeel van een training of trainingstraject;

onderdeel van een teammeeting;

als teambuilder met een boodschap op een off site of een bedrijfsdag.

Tijdsduur

90 tot 180 min.

Aantal deelnemers

6 tot 200 personen

Talen

NL / EN

(andere talen op aanvraag)

Ga naar de inhoud