KOLOR is een business game, die inzichten biedt in je communicatiestijl, krachten en valkuilen. De informatie die je uit dit spel haalt laat je toe om jouw sterke punten nog beter en bewuster voor je klanten, team en organisatie in te zetten. Na het spelen van deze game voel jij onmiddellijk het verschil, maar je collega’s en klanten ook! Deze game is leverbaar in 4 versies:
Klantgerichtheid
Sales
Leadership
Teamsamenwerking
Werkwijze
In ronde 1 ontdek je aan de hand van 4 kleuren* wat jouw natuurlijke gedrags- en communicatiestijl is, maar ook hoe dit bij jouw collega’s in elkaar steekt. Zelfkennis en samenwerking zijn immers de basisvoorwaarden voor een uitstekende klantervaring!
*gebaseerd op de Jungiaanse principes (DISC, MBTI, insights modellen).
In ronde 2 gaan we een stap verder. Je leert herkennen wat de voorkeursstijl van je klant en/of prospect is, zodat je jouw manier van communiceren kan aanpassen. Op deze manier leer je de vaardigheden aanwenden, die op dat moment het beste resultaat garanderen, maar wel met respect voor je eigen voorkeuren. Persoonlijke service en verbinding maken met je klant krijgt een nieuwe dimensie!
In ronde 3 gaan we aan de slag. De deelnemers gaan echt het gesprek aan. Ze herkennen daarbij de gedragsstijl van hun gesprekspartner én proberen hun communicatie aan te passen; altijd vanuit hun eigen persoonlijkheid.
Tijd voor feedback
Na elke ronde is er een reflectiemoment waarin we onderlinge feedback uitwisselen, kansen detecteren en conclusies trekken. Na het spelen van deze game hebben je klanten en prospecten geen geheimen meer voor jou. Je wordt succesvoller in je verkoop en het wordt gewoon leuker om te doen.
Leerdoelen van KOLOR
- Inzicht in het eigen voorkeursgedrag;
- Het voorkeursgedrag van je interne- en externe gesprekspartners detecteren;
- Bewustwording van je eigen opportuniteiten en valkuilen, in de communicatie naar je interne- en externe contacten;
- Tips en adviezen om je natuurlijke sterktes te maximaliseren en je valkuilen te vermijden;
- Leren herkennen van de voorkeurscommunicatiestijl van de persoon met wie je communiceert;
- Leren hoe je nog meer verbinding kunt maken door te schakelen in jouw set aan communicatievaardigheden, rekening houdend met verschillende soorten gesprekspartners.
Toepassingen
Deze game is geschikt voor iedere organisatie, zowel profit als non-profit. Als er maar gestreefd wordt de juiste ondersteuning te bieden aan leidinggevenden, zodat de medewerkerstevredenheid wordt geoptimaliseerd en de business resultaten verbeteren.
Als kick-off of sum-up van een traject;
Stand alone trainings business game;
Onderdeel van een training of trainingstraject;
Als teambuildingsactiviteit met een boodschap, zoals bij een bedrijfsdag.
Tijdsduur
90 – 240 min.
Aantal deelnemers
5 – 200 personen
Talen
NL / EN
(andere talen op aanvraag)