CHIPFATORY

Het Spel

Deze business learning game noemen we Chip Factory. Een bedrijf dat poker chips produceert en verkoopt voor de casino-industrie. De productieverwachtingen zijn scherp, maar de directie vindt medewerkerstevredenheid minstens even belangrijk.

Werkwijze

Opgelet! Niet alles loopt van een leien dakje, want elke dag komen er nieuwe uitdagingen op je af zoals:

geven van corrigerende feedback;

no selling;

complimenteren;

delegeren;

een moeilijke boodschap brengen;

geplande coaching gesprekken.

Het zijn slechts een paar voorbeelden van situaties, waar leidinggevenden dagelijks mee worden geconfronteerd. Na deze game beschik je over een toolkit, waarmee je vanaf dag 1 kan gaan bouwen aan een gelukkiger en beter presterend team, dat voor jou door het vuur gaat!

Tijd voor feedback

Na elke ronde is er een reflectiemoment waarin we onderlinge feedback uitwisselen, kansen detecteren en conclusies trekken. Na het spelen van deze game hebben je klanten en prospecten geen geheimen meer voor jou. Je wordt succesvoller in je verkoop en het wordt gewoon leuker om te doen.

Leerdoelen van business game ‘Chip Factory’

Hoe zorg ik ervoor dat de communicatie met mijn medewerkers optimaal verloopt, zodat teamdoelstellingen worden gerealiseerd, maar de medewerkers ook tevreden en gemotiveerd zijn?

Op welke manier kan ik het best corrigerende feedback geven?

Op welke wijze breng ik een moeilijk bericht over?

Hoe delegeer ik een opdracht?

Hoe vertaal ik een moeilijke bedrijfsbeslissing naar de medewerkers?

Ken ik mijn medewerkers goed genoeg? Hoe gebruik ik deze kennis om hen op een persoonlijke manier te benaderen, zodat de communicatie doeltreffend verloopt?

Hoe ga ik om met een medewerker, die kritiek geeft?

Op welke wijze ga ik om met randinformatie?

Toepassingen

Deze game is geschikt voor iedere organisatie, zowel profit als non-profit. Als er maar gestreefd wordt de juiste ondersteuning te bieden aan leidinggevenden, zodat de medewerkerstevredenheid wordt geoptimaliseerd en de business resultaten verbeteren.

Als kick-off of sum-up van een traject;

Stand alone trainings business game;

Onderdeel van een training of trainingstraject;

Als teambuildingsactiviteit met een boodschap zoals bij een bedrijfsdag.

Tijdsduur

180 – 240 min.

Aantal deelnemers

4 – 200 personen

Talen

NL / EN

(andere talen op aanvraag)

Ga naar de inhoud